GEO ENG
GEO ENG

სტატიები

პირველი პირი სტრატეგიულ საკითხებზე რომ მუდმივად ინფორმირებული იყოს

  სკანდალი “Volkswagen“ -ის გარშემო: 2015 წელს, მსოფლიოს ერთ-ერთმა უმსხვილესმა ავტო მწარმოებელმა “Volkswagen”-მა აშშ-დან ნახევარი მილიონი ავტომობილი უკან გაიწვია, ვინაიდან ბოლო მოდელებში აღმოჩნდა ადამიანის ჯანმრთელობისთვის საზიანო რადიაციული ნაწილაკები. კომპანიის ზარალმა 30 მილიარდამდე შეადგინა, აღმასრულებელი დირექტორი Mr. Winterkorn თანამდებობიდან გადადგა დ...

ავტორი:

ლიდერთა ქსელი ორგანიზაციის შიგნით

    ერთი ლიდერი ვერ იქნება საკმარისი დიდი ორგანიზაციის წარმატებისათვის, ამიტომ მნიშვნელოვანია შუა რგოლის რაც შეიძლება მეტი მენეჯერი გარდავქმნათ ლიდერად და დავეხმაროთ სათანადო უნარების განვითარებაში.     რატომ საშუალო რგოლის მენეჯერები? – ისინი არიან მთავარი მაკავშირებელი ღერძი ორგანიზაციის ქვედა და ზედა საფეხურებისა. ისინი არიან გამტარები დავალებებისა და ...

ავტორი:

ახალი გენერალური დირექტორი ორგანიზაციაში

  როდესაც ის  დაულაგებელ, მსხვილ ორგანიზაციაში მივიდა, ბევრი ელოდა, რომ თავიდანვე რადიკალურ ცვლილებებს განახორციელებდა, წინა დირექტორის ერთგულ პირებს გაუშვებდა, თავის კადრებს მოიყვანდა, ახალ სტრატეგიასა და პრიორიტეტებს გამოაცხადებდა… მაგრამ მისი მოქმედება სრულიად განსხვავებული აღმოჩნდა, რამაც განაპირობა მისი და ორგანიზაციის წარმატება:   მისვლისთანავე განაცხადა,...

ავტორი:

სტრუქტურის დანერგვის მონიტორინგის პროცესის მართვა

ძალიან ბევრი კარგი გადაწყვეტილება ვერ ხორციელდება მხოლოდ იმიტომ, რომ დანერგვის პროცესი არ არის ორგანიზებული და მართვადი. ასევეა სტრუქტურის შემთხვევაშიც – რაც არ უნდა ღირებული და კარგი გადაწყვეტილებები ჩაიდოს მასში, ძალიან ცხადი და დეტალური იყოს გადასვლის გეგმა, ყველას ჰქონდეს სურვილი მისი დანერგვისა, აუცილებელია დანერგვის მონიტორინგი, რომლის სქემაზეც ვისაუბრებთ.   მონიტორინგ...

ავტორი:

როგორ ავამაღლოთ თანამშრომლების პროდუქტიულობა

არაპროდუქტიული თანამშრომლები მხოლოდ ხელფასის გამო დადიან სამსახურში, არიან პასიურები, არასდროს გამოდიან ახალი შემოთავაზებებით, ცდილობენ, რაც შეიძლება ნაკლები დავალება მიიღონ და რაც შეიძლება ნაკლები იმუშაონ. ამის საწინააღმდეგოდ, პროდუქტიული თანამშრომლები ძალიან ადვილად შესამჩნევია ნებისმიერ ორგანიზაციაში – ინიციატივიანები, პროაქტიულები, ფუნქციებს ასრულებენ მაღალი ხარისხით, დროულად, ...

ავტორი:

წარმატებული სკოლის ორგანიზაციული სტრუქტურა

სკოლის მიზანია, აღმოაჩინოს მათემატიკური ნიჭით გამორჩეული ბავშვები საქართველოს მასშტაბით და მისცეს მაღალი ხარისხის პროფილური განათლების მიღების შესაძლებლობა   კომაროვის სახელობის 199-ე სკოლა         რა თქმა უნდა, თითოეულ სკოლას შესაძლოა სრულიად განსხვავებული სტრუქტურა გააჩნდეს, გამომდინარე მისი პრიორიტეტებისგან, მაგრამ ჩვენ გვინდა მოგიყვეთ კომაროვის სახ...

ავტორი:

როდესაც ორგანიზაციაში ახალი სტრუქტურული ერთეულის ჩამოყალიბებაა საჭირო

    თუ ორგანიზაციას სურს წარმატებით შექმნას ახალი დივიზიონი ან განყოფილება ან მიმართულება (სრულიად ახალი ან სხვა ერთეულების შერწყმით), საჭიროა კონცეფციის ჩამოყალიბების რამდენიმე ეტაპი გაიაროს. ამ პროცესზე გვსურს მოგითხროთ სტატიაში, ვინაიდან სწორი პროცესი და მასზე დახარჯული სათანადო ძალისხმევა უზრუნველყოფს, რომ ერთეულმა ეფექტურად დაიწყოს მუშაობა, არ ხარჯოს დრო ექსპერიმენტებზ...

ავტორი:

რატომ უნდა ვიზრუნოთ პირადი კავშირების განვითარებაზე

        ფართო სანაცნობო ქსელი – ეს ღირებული აქტივია, რომლის მოპოვებაც არც ძვირი ჯდება, სასიამოვნოც არის, მაგრამ ძალიან ცოტა თუ ხედავს მის ღირებულებას და ზრუნავს მის განვითარებაზე. ამ სტატიაში შევეცდებით დაგარწმუნოთ, რატომ ღირს კონტაქტების განვითარებაზე მუშაობა, რეალურად რას მიიღებთ შედეგად:     1. კარიერული სარგებელი – რაც უფრო ფართო სან...

ავტორი:

რატომ არის შეცდომა ორგანიზაციაში მარკეტინგის მენეჯერის პოზიციის ან დეპარტამენტის არსებობა

მარკეტინგი – ეს არის ორგანიზაციის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ფუნქცია, რომელიც მთლიანად კომპანიის მასშტაბით უნდა ხორციელდებოდეს და არაფრით არ შეიძლება მისი მოქცევა  ერთ სამსახურში და მითუმეტეს ერთ პოზიციაში. თუმცა, საკმაოდ გავრცელებულია მარკეტინგის ამოცანის გადაწყვეტის ზემოთ აღნიშნული მიდგომა, რითაც ძალიან კნინდება მარკეტინგის როლი და მნიშვნელობა.   მარკეტინგი არ გულისხმო...

ავტორი:

გაყიდვების სტიმულირების მენეჯერი და მისი ნამდვილი როლი

გაყიდვების სტიმულირება ძალიან მნიშვნელოვანი ამოცანაა ნებისმიერი ორგანიზაციისათვის. გაყიდვების სტიმულირების მენეჯერი არის ის, ვინც პოტენციურ მყიდველებს აწვდის პროდუქციასა და მომსახურებაზე ინფორმაციას. შესაბამისად, მასზეა დიდად დამოკიდებული,  როგორ აღიქვამენ მომხმარებლები კომპანიის პროდუქციას, ხედავენ თუ არა მის ღირებულებას და უპირატესობებს, უჩნდებათ თუ არა მისი შეძენის სურვილი და ანი...

ავტორი:

ჩვენი ნათესავები ჩვენს სამსახურში

ხშირად ხდება, რომ ხელმძღვანელებს სამსახურში აყავთ ნათესავები ან მეგობრები. თუ ისინი შეეფერებიან თავიანთ პოზიციას და კარგად ართმევენ თავს დავალებებს და ფუნქციებს, მაშინ ყველაფერი რიგზეა, მაგრამ ზოგჯერ არის, რომ პროფესიონალიზმით ჩამორჩებიან პოზიციას, ან არასათანადო პასუხისმგებლობით ეკიდებიან საქმეს.   ამას ხშირად სხვა თანამშრომლების დემოტივაცია მოჰყვება, საქმესაც რაღაც აკლდება და და...

ავტორი:

როგორ გავზარდოთ თანამშრომლების მოტივაცია ორგანიზაციის ჯამურ შედეგებზე და როგორ გავხადოთ ისინი უფრო აქტიურები ამ მიზნებისთვის

იმისათვის, რომ თითოეული თანამშრომელი მაქსიმალურად მოტივირებული იყოს ორგანიზაციის შედეგების გაუმჯობესებაზე, საჭიროა სამი რამ: ისეთი მიზნის არსებობა, რომელსაც ყველა იზიარებს, მიზნის მუდმივი კომუნიკაცია და პროპაგანდა და მოტივაციის მიბმა საბოლოო შედეგებზე.   1. ამბიციური, გამომწვევი მიზანი, რომელსაც ყველა იზიარებს   მიზანი უნდა იყოს ამბიციური, გამომწვევი, მაგრამ რეალური. თუ მიზ...

ავტორი:

როდესაც უფრო რთული დავალებების შესრულება შეგიძლიათ, ვიდრე გავალებენ

  გაკეთებული მარტივდება, დავალებები ტექნიკურად სრულდება, აღარ გხვდებათ სირთულეები, სწავლითაც ახალს ვეღარ სწავლობთ და სამუშაოც მოსაწყენი გახდა თქვენთვის. ხვდებით, რომ მეტის გაკეთება შეგიძლიათ, მაგრამ ვეღარ ახერხებთ საკუთარი უნარების, რესურსების გამოყენებას, რეალიზებას, რაც დიდ  დისკომფორტს გიქმნით. ასეთ დროს ყველაზე არასწორი სტრატეგიაა გულხელდაკრეფილი ყოფნა და ლოდინი, როდის მოა...

ავტორი:

უბნის წარმატებული დაწესებულების ისტორია

მცირე ზომის ლოკალური დაწესებულებების მთავარი საზრუნავი მუდმივად არის, გამოირჩეოდნენ მეზობელი კონკურენტებისაგან და მოიზიდონ იქვე მცხოვრები მოსახლეობა. როგორ შეიძლება ამის მიღწევა, რაზე უნდა დაიხარჯოს ძალისხმევა? სტატიაში მოგიყვებით წარმატებული საცხობის მაგალითს, რითაც შევეცდებით გადმოვცეთ, რაზე უნდა ხდებოდეს მობილიზაცია და რა ამოცანები უნდა გადაიჭრას დასახული მიზნის მისაღწევად.   ე...

ავტორი:

პროგრამული უზრუნველყოფის ტექნიკური დავალების ფორმირება

თითქმის ყველა ორგანიზაციას ესაჭიროება გარკვეული სახის პროგრამული უზრუნველყოფა. დღევანდელ რეალობაში ქართული კომპანიები რომელიმე ორგანიზაციას ან შიდა პროგრამისტს სთხოვენ ამოცანის გადაჭრას, მოკლედ მოუყვებიან მოთხოვნების შესახებ, გააფორმებენ ხელშეკრულებას და…   ამ მომენტიდან იწყება გაუთავებელი პრობლემები – პროგრამა ზოგადია, ბევრი ხარვეზია, ძალიან მნიშვნელოვან ფუნქციებს ვე...

ავტორი:

რატომ უნდა ვეძებოთ ახალი სამსახური?

  ალბათ, ყოველი ადამიანი ფიქრობს იმაზე, თუ რა იქნებოდა სხვაგან მუშაობის შემთხვევაში. ზოგიერთს გამძაფრებული აქვს უკმაყოფილების შეგრძნება, მაგრამ ეს მხოლოდ ინტუიციურად, რეალური მიზეზების ცოდნის გარეშე. თითქოს ყველაფერი რიგზეა, საწუწუნოც ბევრი არაფერია, მაგრამ იგი ქვეცნობიერად გრძნობს, რომ შეიძლება უფრო სწორი იყოს ახალი სამსახურის ძიება.   სტატიაში არ შევეხები საკითხებს, თუ როგ...

ავტორი:

არ გწყალობთ თქვენი ხელმძღვანელი?

მაშინ ეს სტატია თქვენთვისაა…   ზოგჯერ არის შემთხვევები, როდესაც ხელმძღვანელი მისი ჯგუფის რომელიმე წევრის მიმართ არც ისე დადებითად არის განწყობილი. ამის მიზეზი მრავალი შეიძლება იყოს – ობიექტურიცა და სუბიექტურიც.   სიმპტომებიც ძალიან აშკარაა და მას ყველა ამჩნევს, არასდროს გაქებთ, არასდროს გამოხატავს მადლიერებას შესრულებული საქმის მიმართ, თავს არიდებს თქვენთან ურთ...

ავტორი:

ფასეულობების გავლენა ორგანიზაციის ატმოსფეროზე

მორიგი სამსახურის გამოცვლის შემდეგ ერთ-ერთ ორგანიზაციაში მოვხვდი. ველოდი მსგავს სიტუაციას, როგორიც მანამდე სხვაგან შემხვედრია, ან მეგობრებისგან მომესმინა არავის  მოსწონს თავისი საქმე, ბევრი მუშაობა, ხელმძღვანელების დამოკიდებულება, ყველა მუდმივად სტრესშია, დაძაბულია. ასევე არიან წევრები, რომელთა მიმართაც უარყოფითი დამოკიდებულება გააჩნიათ, არის ფარული დაპირისპირებები და ა.შ.. შედეგად ...

ავტორი:

როგორ ვიპოვეთ ზუსტად ის კადრი, რომელიც გვჭირდებოდა

ისეთი კადრის პოვნა, როგორიც გუნდსა და ორგანიზაციას სჭირდება, არც ისე იოლია. საქმე კიდევ უფრო რთულდება, თუ ის მაღალ პოზიციას ეხება და, შესაბამისად, განსაკუთრებულად კარგი თანამშრომელია საჭირო. ამ პროცესისათვის რომ აუცილებელია კარგად დამუშავებული მიდგომის ჩამოყალიბება და გააზრებული მოქმედება, თავად დავრწმუნდი. ყველაფერი კი ასე დაიწყო:   პოზიცია საკმაოდ მაღალი და საპასუხისმგებლო იყო &...

ავტორი:

როგორ ვიპოვეთ ზუსტად ის კადრი, რომელიც გვჭირდებოდა

ისეთი კადრის პოვნა, როგორიც გუნდსა და ორგანიზაციას სჭირდება, არც ისე იოლია. საქმე კიდევ უფრო რთულდება, თუ ის მაღალ პოზიციას ეხება და, შესაბამისად, განსაკუთრებულად კარგი თანამშრომელია საჭირო. ამ პროცესისათვის რომ აუცილებელია კარგად დამუშავებული მიდგომის ჩამოყალიბება და გააზრებული მოქმედება, თავად დავრწმუნდი. ყველაფერი კი ასე დაიწყო:   პოზიცია საკმაოდ მაღალი და საპასუხისმგებლო იყო &...

ავტორი:

როგორ გავაუმჯობესოთ მიღებული გადაწყვეტილებების ხარისხი

კარგ გადაწყვეტილებებს უზრუნველყოფს არა ერთი ან ორი ადამიანის გამჭრიახობა, კომპეტენტურობა და გამოცდილება, არამედ კარგი და სწორად წარმართული პროცესი.   გადაწყვეტილებების მიღება ყველა ორგანიზაციას უწევს ყოველდღიურად და ეს პირდაპირ აისახება მასზე. შესაბამისად, რაც უკეთესი გადაწყვეტილებები მიიღება, მით უფრო შედეგიანი და წარმატებულია ორგანიზაცია.   კარგ გადაწყვეტილებებს უზრუნველყ...

ავტორი:

როდესაც საუკეთესო კადრები ტოვებენ ორგანიზაციას

ჩემი მეგობარი ერთ–ერთ საკმაოდ დიდ და ცნობილ ორგანიზაციაში მუშაობს. ეს კომპანია მუდმივად ცდილობს საუკეთესო კადრების გადმობირებას უკეთესი, ანაზღაურების შეთავაზებით და ხშირად აღწევს კიდეც ამას, მაგრამ ვერ ახერხებს მათ შენარჩუნებას.   ამ კომპანიას, რა თქმა უნდა, აქვს გარკვეული უპირატესობები, როგორც დამსაქმებელს. მაგალითად, ბაზარზე არსებულთან შედარებით უფრო მაღალი ანაზღაურება, სა...

ავტორი:

კატეგორიები